Politica Retur

Context si definitii

Consumator - orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații, așa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 din Ordonanța Guvernului nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare

Client magazin online

Persoane fizice sau juridice care plaseaza comanda la distanta prin intermediul magazinului online.

Diferentierea intre cele 2 tipuri de entitati se face conform comenzii plasate de client prin completarea datelor de facturare solicitate, respectiv minim un cod fiscal (CIF) activ la data plasarii comenzii pentru facturare pentru persoana juridica.


  1. Conditiile generale de retur Consumatori

Dreptul de retragere conform O.U.G. 34/2014.

Consultati OUG 34/2014 pe site-ul ANPC.

Ai dreptul de retragere din contract, fara a preciza motivele retragerii, în termen de 14 zile calendaristice calculate din ziua în care:
- tu sau o parte terta, alta decât transportatorul, indicata de tine, intrati în posesia fizica a produselor, în cazul unui contract de vânzare cumparare
- tu sau o parte terta, alta decât transportatorul, indicata de tine, intrati în posesia fizică a ultimului produs, în cazul unui contract privind bunuri multiple comandate printr-o singură comandă și livrate separat.

Pentru a iti exercita dreptul de retragere poti alege una dintre urmatoarele modalitati:

  1. completezi corect datele din formularul de RMAdisponibil AICI
  2. trimiti prin posta / curier, cu confirmare de primire solicitare la adresa:

OFFICE MAX SRL, RO10839469, Str. Siret 95, Bucuresti 1, 012152

In atentia: RMA magazin online

 

ATENTIE:

  • Pentru a acorda maximul de atentie clientilor nostri nu se vor procesa cereri de RMA decat cele transmise de la adrese de e-mail care corespund comenzilor plasate si achitate pe www.omax.ro ca adresa contact pentru facturare sau livrare, cu sau fara inregistrare cont si pentru care nu s-a solicitat STERGEREA datelor in baza GDPR
  • Nu se primeste retur direct in locatie. Returul va fi preluat, respectiv trimis de client, daca livrarea a fost gratuita, doar prin curieri, carausi/ transportatori marfa autorizati.

 

Consecintele retragerii

Daca returul este imputabil OFFICE MAX SRL, se face gratuit. In acest caz, emitem noi GRATUIT comanda curier pentru preluare.

Veti suporta costurile aferente legate de returnarea produselor daca livrarea a fost cu titlu gratuit, refuzati primirea comenzii plasate si returul nu este imputabil noua (prezentare eronata produs, alta culoare, cauze care tin de furnizor).

In caz de retur este necesar sa expediati sau, dupa caz, predati produsele inainte de expirarea celor 14 zile de la data la care ati comunicat cert si corect decizia de retragere prin modalitatile expuse mai sus.

Vom rambursa suma rezultata fara intarzieri nejustificate, in maxim 14 zile de la solicitarea de retragere, dar nu inainte de a primi retur produsele si a avea la dispozitie timp (10 ore lucratoare) pentru constatare stare retur (efectuarea receptiei).

Putem amana corespunzator, insa fara intarzieri nejustificate, rambursarea sumei aferente returului in cazul in care nu am receptionat produsul retur in interiorul celor 14 zile, in programul de lucru pentru retururi: 9:00 - 16:00, Luni- Vineri, exceptie sarbatori legale.

Circuitul de retur in baza deciziei de retragere este distinct de cazurile de anuntare neconformitate produse sau incidente de garantie.

Pentru contractele de servicii, perioada de reflectie expira după 14 zile de la data încheierii contractului.

Dacă perioada de reflectie expira într-o zi nelucratoare, termenul este prelungit până la urmatoarea zi lucrătoare.

Exceptii

Atenție! Perioada de reflecție de 14 zile nu se aplică în cazul următoarelor produse:

  • produse fabricate la comanda sau personalizate în mod clar (ex. un computer configurat la comanda, produse personalizate sau comenzi din stoc extern (peste 7 zile estimat de livrare la data plasarii comenzii, aduse in baza unei comenzi online)
  • înregistrari audio-video sau programe informatice sigilate, precum DVD-urile, pe care le-ați desigilat
  • continutul digital online, daca ati inceput deja descarcarea sau vizionarea online daca ati acceptat faptul ca va pierdeti dreptul de a va retrage din contractul de achizitie odata începuta descarcarea sau vizualizarea
  • contractele urgente de reparatii si/sau intretinere – daca sunati sau comandati online un servicii de reparere a un echipament. Nu puteti anula lucrarea, odata ce ati convenit asupra pretului serviciului.

 

Conditii generale de retur al produselor vândute de Office Max

Produsul pe care il returnati trebuie sa fie acelasi si în aceeași stare în care l-ati primit.

Va rugam sa va asigurati ca produsul nu este protejat cu o parole setate de Dvs.sau personalizare (cont creat, alta situatie), astfel încât produsul sa nu contină nici o informatie cu caracter personal si sa poata fi adus la versiunea initiala de echipare/ licentiere software de exemplu.

Returul se face cu toate etichetele si insemnele initiale intacte, certificatul de garantie în original (daca a fost emis de producator/ distribuitor si nu a fost disponibil doar in forma electronica in magazinul online sau pe e-mail) si toate documentele cu care a fost livrat produsul.

Produsul trebuie să fie însotit de TOATE accesoriile si/ sau cadourile cu care a fost livrat.

Daca ati cumpărat mai multe produse de același fel si doriti sa le returnati pe toate, asigurati-va ca maxim unul a fost desigilat. Returul celorlalte produse se poate accepta doar daca sunt sigilate si in starea initiala in care v-au fost livrate.

Nu se acceptă retur produsele asupra cărora au fost efectuate intervenții neautorizate, cele care prezintă urme de uzura sau folosire/ manipulare excesiva, zgârieturi, ciobituri, lovituri, șocuri mecanice sau electrice, produsele carora le lipsesc accesorii, au fost personalizate, s-au activat personalizat licentele software.

Nu se acceptă returul daca ati dezinstalat sistemele de operare sau alte programe existente la livrare, dacă produsele au licențe OEM activate, ati modificat sau ati eliminat etichetele de identificare ale seriei de produs, holograme sau service taguri, dupa caz. In acest caz produsul nu mai este vandabil.

Dacă în coletul de retur se află produse diferite fața de cele din formularul completat, după verificarea pachetului de către curier, preluarea va fi refuzată dupa inspectia returului.

In acest caz veti avea la dispozitie 10 zile calendaristice sa ridicati prin curier coletul retur incepand cu ziua urmatoare a deciziei de refuz retur. Dupa expirarea celor 10 zile vom dispune responsabil de produs(e),obligatiile noastre incetand.

Categorii de produse cu condiții speciale de retur

-  Accesorii, periferice, componente de uz personal ca de exemplu pentru telefoane, tablete, respectiv casti intrauriculare (in ear), alte echipamente/ accesorii a caror utilizare fie si de proba presupune posibile incidente de igiena si protectie a sanatatii pentru alti clienti.

Acestea pot fi returnate doar dacă sunt sigilate (nu au fost desfăcute, nu au fost folosite).

Din motive care tin de protectia sanatatii si igiena, aceste produse nu pot fi returnate decât dacă nu au fost utilizate, desigilate.

- Echipamente electrice, electronice, IT

In cazul unui retur, produsul trebuie să fie curățat și igienizat.

Este sarcina clientului sa ambaleze corespunzator, cu protectie sigura la manipulare, stocare si transport echipamentele care se returneaza.

Curierul nu se va ocupa gratuit de ambalarea corespunzatoare atunci când va ridica returul. Produsele care se returneaza deteriorate din cauza manipularii, depozitarii, ambalarii, transportului nu vor face obiectul responsabilitatii Office Max.

Consumabilele, componentele, accesoriile electrice, electronice si IT, cum sunt becuri, lanterne, prelungitoare, prize, baterii, acumulatori și încărcătoare, dar fara a se limita la acestea pot fi returnate doar dacă sunt sigilate.

Nu se vor accepta retur, de exemplu, distrugator de documente cu cosul continand particule sau fasii de hartie sau cafetiera cu filtru uzat, urme de cafea in ea.

Castile in ear nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igiena. Acestea se pot returna doar dacă nu au fost desigilate.

Castile on ear pot fi returnate daca au posibilitatea de a inlocui protectiile pentru urechi, dar se va retine costul inlocuirii acestor protectii din valoarea rambursata din acelasi motiv de igiena, protectia clientior.

Muzica si filme, birotica și papetarie, licente software, jocuri, alte produse care contin software de tip OEM pot fi returnate doar dacă sunt sigilate si licentele nu sunt utilizate iar papetaria a fost manipulata si stocata corespunzator (umiditate, suprafete plate, fara indoituri de exemplu in cazul hartiei ....).

Cardurile cadou, voucherele nu pot fi returnate.

  -----------------------------------------------------------

Generare cerere de retur

Pentru generarea RMA - formularului de RETUR trebuie sa completati Formular retur (FRMA)

Veti primi un email de confirmare..

Atentie:

Pentru preluare colete pe costul OFFICE MAX vom transmite pe e-mailul din formularul FRMA detaliile AWB-ului de preluare catre Dvs.

Pentru retur pe costul clientului: va rugam asteptati formularul RMA pentru a identifica pe AWB numarul de retur. 

Nu se accepta retururi care nu indeplinesc conditia de anuntare prin generarea cererii de retur sau corespondenta asa cum sunt indicate in prezentii termeni.

Procesarea returului dureaza in jur de 10 ore lucratoare.

 

Predare RMA, costuri retur

Returul poate fi executat prin curier sau adus personal la adresa desemnata in formularul de autorizare retur.

In cazul in care transportul a fost gratuit pentru client la livrare, costul returului va fi suportat de client.

In cazul in care clientul a suportat costul de livrare pentru comanda initiala, se va emite o eticheta de retur gratuita in cazul autorizarii RMA.

Greutatea maxima a unui colet acceptat prin curier pe costul Office Max este de 30 kg, cu suma celor 3 laturi (lungime, latime, inaltime) nu mai mare de 150cm.

In cazul in care oricare dintre aceste 2 conditii este depasita, este necesar sa trimiteti alt colet sau transport rutier de marfa.

Dreptul la retragere în 14 zile pentru comerț la distanță in cazul Persoanelor Fizice

Cumpărătorul, definit ca PERSOANA FIZICA, are dreptul să se retragă din Contract, respectiv să returneze un Bun sau să renunțe la un Serviciu, în termen de 14 zile calendaristice, fără invocarea niciunui motiv și fără a suporta alte costuri decât cele de livrare. Astfel, potrivit OUG nr 34/2014, perioada de returnare a unui Bun sau renunțare la un Serviciu expiră în termen de 14 zile de la:

  • ziua în care Cumparatorul intră în posesia fizică a ultimului Bun – în cazul în care Cumparatorul comandă printr-o singură comandă produse multiple care vor fi livrate separate
  • ziua în care Cumparatorul intră în posesia fizică a ultimului Bun sau a ultimei piese – în cazul livrării unui produs care constă din mai multe loturi sau piese

Dreptul de retragere nu se aplica pentru produsele comandate cu livrare pe comanda, personalizate sau care au trecut prin proces de personalizare la producator (configuratii speciale, culori, sigle, ...), vanzator (inscriptionare, bundles, setari...) sau consumator, respectiv pentru consumabilele desigilate sau produsele de uz personal pentru care apar riscuri de igiena, sanatate pentru angajati si consumatori.

  1. Dreptul de retur pentru profesionisti

In cazul persoanelor juridice (detin cod fiscal) dreptul de retur se aplica exclusiv in cazul produselor prezentate cu alte specificatii tehnice decat cele livrate, respectiv neconforme la livrare (piese, componente lipsa de exemplu, alta configuratie, defect la livrare, alta culoare…).

Acest drept poate fi exercitat in termen de 2 zile lucratoare de la livrare, asa cum este inscrisa data livrarii in AWB curier/ livrator.

Termenul in care produsul trebuie sa parcurga intreg circuitul DOA (anuntare incident conformitate, predare retur catre vanzator) este de 10 zile de la data livrarii per ansamblu.

In cazul in care identificati neconformitati ulterior, va rugam sa deschideti caz pe circuitul de GARANTIE.

In acest caz este necesar sa anuntati incidentul de garantie in sectiunea corespunzatoare, Politica de Garantie.

 

Va rugam sa impachetati cu atentie produsele returnate. Nu se vor procesa retururi pentru produse care au fost livrate fara incident de transport la Client, dar returnate neambalate corespunzator, fara protectie, deteriorate.

Actualizare 03.04.2024